Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
08.02.2014 12:10 - Супер потребител
Автор: vladikoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2460 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 08.02.2014 12:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Аз не мога да кажа, че съм супер писател, супер адвокат или супер шампион. Но със сигурност мога да кажа, че съм супер потребител на втория най-посещаван български сайт zamunda.net. Може би в очите на някои хора това ме прави супер пират. И така да е, епитетите от точно тази част от обществото, които страдат от беплатните сайтове, не ми пречат всяка седмица да съм на кино с жена ми, не ми пречат да си купувам книги и да ходя на премиерите на 3D в моловете. 
Не ми пречи и смешният плач на разни музиканти, изпълнители и продуценти, които страдат по страниците на всетници и в телевизионните студиа, че торентите им взимали хляба. Не мен сайтовете за безплатно споделяне на филми, музика и книги не ми пречат да продавам книгите си. Но съм забелязал, че има особена група хора, които обичат да страдат и да се вайкат по студиата на телевизии и по страниците на вестниците. Все нещо им пречи, все някой им е виновен! И медиите ги отразяват, защото част от тези хора са така наречените БГ творци. 

Напротив - сайтовете за безплатно споделяне популяризират продукта към нови таргет групи - такива, които нямат възможност да отидат на кинов, да си купят нов CD или да влязат в книжарница и да дадат пари за нова книга. Това, че аз мога да си го позволя, не означава, че не разбирам хората, които искат да гледат новите филми, но не могат да дадат 20 лв за 2 билета на кино. И тук се появяват торентите, които запълват тази несправедливост. Защото ако утре спрат безплатните сайтове, това не означава, че утре вечер човекът, който не е имал 20 лв за билети за кино, с магическа пръчка ще стане по-богат, по-културен и по-безгрижен, че да отиде и да даде тези пари за кино или за музика.

Още преди няколко години, когато беше първият голям скандал по медиите за спирането на торент сайтовете споделих, че като адвокат ще защитавам pro bono безплатните филми, като автор ще повтарям навсякъде, че аз съм качил разказите и пътеписите на блога ми, където всеки може да ги прочете безплатно, а който поиска - след това да си купи и книжото издание. Апропо - ефектът от този скандал преди години беше единствено това, че arenabg.com прехвърли сървърите в Китай и офшорни хостове. 

Факт е, че сайтовете за торенти печелят добре. Техните печалби са основно от рекламни банери и посещаемност. Знаем, че конкретно в България, има хора, които много се дразнят, когато други хора правят печалби. И по стар български обичай се опитват да ги преебат. На тези хора сега им е особено гадно, че не могат да прецакат торентите. Всъщност използвам названието торент съвсем произволно, защото вече говорим за ново поколение магнитни файлове, които съвсем размиват отговорността при проследяване на споделянето.

Не горете торентите, защото Хайнрих Хайне е казал, че  „Там, където горят книги, по-късно ще горят и хора.“

Така че - ДОЛУ РЪЦЕТЕ от безплатното споделяне, защото ограничаването на тази свобода е само първата крачка към ограничаването на свободата всеки да изразява мнение и да получава информация за заобикалящия го свят. Това ли искате всъщност?


Тагове:   пират,   безплатно,   торенти,


Гласувай:
4



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vladikoff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 606678
Постинги: 98
Коментари: 394
Гласове: 1246
Спечели и ти от своя блог!