Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
04.08.2017 23:26 - За визите български
Автор: vladikoff Категория: Туризъм   
Прочетен: 1762 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.08.2017 23:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image
На вниманието на Министър-председателя и Министъра на МВнР

 

Ако по някаква случайност влезете на страницата на Външно министерство (www.mfa.bg), то ще видите, че първото изречение на директорията „Консулски услуги” гласи: Република България прилага Общата визова политика на Европейския съюз при условията на Договора за присъединяване от 1 януари 2007 г.

Какво се случва, ако хипотетично някои консул не си върши работата и не прилага общата визова политика на ЕС, а бави българските визи горе-долу 2 месеца?

Нека сега излезем от сферата на вероятностите и споделим конкретен пример за такава порочна практика в Генералното консулство на Република България в Шанхай.

В началото на 2017 г. в гр. Шанхай идва нов генерален консул Димитри Пампулов, заедно с него идва и нов консул Ангел Георгиев и съветник по търговските и икономическите въпроси (СТИВ) Константин Джатев. Три официални лица на държавна заплата в Шанхай. Освен тях в консулството работят още 4-5 китайчета.

Всички тези хора имат една основна цел и тя е да работят за бързото и качествено визово обезпечаване на китайските граждани, които подават комплект документи, плащат необходимата такса и чакат издаването на българска виза.

Нашата виза, понеже България не е член на Шенген, не дава право на туристите да пътуват до Гърция, Франция, Италия и другите страни-членки на това споразумение, което се подписва на кораба „Принцеса Мария Астрид” в люксембургското градче. Тоест нашата виза не е със същата стойност, както са Шенгенските, които позволяват достъп на туристите нсвсякъде в Европа.

На 10-и май аз и един китайски гражданин, желаещ да посети България, влязохме в офиса на консулството и получихме информация за нужните документи и такси, които да се подготвят за издаване на туристическа виза. На влизане в офиса на консулството от компютъра на консула се чуваше приятна българска музика – чалга по радио „Веселина”. Супер настроение с балкански ритми в Шанхай!

На 23-и май китайски гражданин подава изискания от чиновниците на Генералното ни консулство комплект документи, плаща таксите и започва голямото чакане. Чакане, продължило 56 календарни дни!!! Визата беше получена на 17-и юли.

Признавам си, бях наивен. Аз смятах, че като малка страна, при това с генерален консул и консул в Шанхай, китаецът ще получи визата за няколко дни, дори имах надежди, че това ще стане до края на май. Все пак става дума за една виза, при това апликантът подаде документите заедно с мен, български гражданин, а чиновниците ми взеха данните и ме познават, аз съм преподавател в Шанхай, едва ли има много българи като мен в града.

Май месец мина, средата на юни също и започнах да звъня в консулството и да питам защо се бави визата? Отговорите бяха най-различни от типа на: много кандидати за визи има (интересно ми е колко са били всъщност), консулът не е в Китай, сега е лято и става по-бавно и т.н. За сравнение страни като Франция, Италия, Швейцария, Белгия, Германия и други издават визи за 5-10 работни дни. Без забавяне и без извинения. Рекордьор е Франция, която вади туристически визи за 48 часа!

Сравнете 48 часа с 56 дни!!!

Не знам на вас как ви се струва, но за мен генералния консул, барабар с консула в Шанхай не си вършат работата! И колкото и да ми е неприятно, трябва да призная, че повече няма да съветвам мои приятели, студенти и клиенти да си вадят виза в българското консулство в Шанхай. Не и докато тези чиновници са там.

Как така предишният генерален консул Д. Абаджиев можеше да издава визи без забава, както и предходния Ирина Белева, която работеше без наличието на консул, а сама и въпреки това за целия мандат нямаше нито една забавена виза?

Толкова ли се е увеличил наплива на китайски туристи към България тази година? Или има други причини? Оправданията са като задниците, всички ги имат, но фактите остават. А те са: 48 часа френска виза и 56 дни българска.

И като съм почнал да коментирам работата на консула, няма как да не спомена и още един факт. През февруари ходих до консулството да попитам каква е процедурата по смяна на международния паспорт. Понеже имам американска виза, която изтича по-късно от датата на смяна на паспорта, попитах г-н Георгиев мога ли да го сменя при него (консул в Шанхай) и колко ще отнеме процедурата. Отговорът му беше: „разбери се с американците”, след което разговорът приключи. Не, не съм се разбирал с американците, а в София си извадих нов паспорт за 3 дни. Не ми се мисли колко щяха да ме бавят, ако бях решил да си подновя паспорта в генералното консулство в Шанхай.

Мислех да подам официална жалба до МВнР по тези поводи, но в крайна сметка аз летя за Шанхай след няколко дни. С този постинг информацията ще достигне до повече хора, а на мен това ми стига. Понеже нямам други инструменти да въздействам на властимащите, мога поне да покажа как те (не) си вършат работата. А ако читателите имат достъп до Бойко Борисов или Eкатерина Захариева, кажете им как техните служители „работят на ползу роду” в Шанхай.

Д. Владиков




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vladikoff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 606752
Постинги: 98
Коментари: 394
Гласове: 1246
Спечели и ти от своя блог!